مقالات

مانیتور خودرو

مانیتور خودرو

مانیتور خودرو

مانیتور خودرو یک وسیله الکترونیکی است که معمولاً در داخل خودرو نصب می‌شود. و به شما اجازه می‌دهد تا فیلم‌ها، عکسها، موزیک و سایر محتویات را بر روی صفحه نمایش بزرگتری نمایش دهید. همچنین، مانیتور خودرو می‌تواند برای نشان دادن اطلاعات مربوط به خودرو مانند سرعت، حالتِ دنده و دمای موتور استفاده شود. امروزه، بسیاری از مانیتورهای خودرو با قابلیت های لمسی و اتصال به دستگاه های هوشمند مثل تلفن همراه و تبلت نیز عرضه می‌شوند. اگر قصد خرید مانیتور خودرو دارید با شهراب آپشن تماس بگیرید.

همچنین، بعضی از مانیتورهای خودرو قابلیت اتصال به دوربین‌های پشت خودرو را نیز دارند که به شما کمک می‌کند تا در حین عقب راندن، دید بهتری داشته باشید و از برخورد با موانع جلوگیری کنید. اکثر مانیتورهای خودرو از فناوری LCD استفاده می‌کنند و برخی از آن‌ها نور پس زمینه LED دارند که مصرف انرژی کمتری دارند و کیفیت تصویر بهتری را نیز فراهم می‌کنند. همچنین، بعضی از مانیتورهای خودرو دارای ورودی‌های مختلفی هستند که به شما اجازه می‌دهد تا از منابع مختلفی مانند DVD، USB، کارت حافظه و حتی HDMI برای پخش محتویات استفاده کنید. در کل، مانیتور خودرو یک وسیله الکترونیکی کاربردی است که به شما امکان پخش محتویات صوتی و تصویری در داخل خودرو را می‌دهد و کاربرد زیادی در رفاه و سرگرمی سفر دارد. اگر قصد خرید مانیتور خودرو دارید لازم است درمورد این محصول اطلاعات کافی کسب کنید و سپس نسبت به خرید و نصب مانیتور خودرو اقدام کنید. مانیتور ماشین یکی از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین لوازم جانبی و آپشن خودرو بشمار می‌رود، که امروز در بیشتر خودروهای لوکس به صورت فابریکی وجود دارد.

مانیتور ماشین

مانیتور ماشین از جمله آپشن‌ها و تجهیزات سخت افزاری است که در خودروی شما نصب میشود. در گذشته نصب مانیتور خودرو شاید چندان ضرورت نداشت؛ چراکه این محصول ویژ‌گی‌های محدودی همچون پخش موزیک را در بر می‌گرفت. اما امروز مانیتورهای خودرو می‌توانند چندین قابلیت و ویژگی‌ را یکجا در اختیار کاربر خود قرار دهند. مانیتور‌های خودرو جدید ضمن پخش موسیقی می‌توانند از عملکردهای دیگری همچون نمایش داده‌های گرافیکی، نمایش تصاویر، فیلم، نقشه و حتی پیام‌ها و تماس‌های ورودی تلفن همراه شما پشتیبانی کنند. این محصول می‌تواند یک دستیار واقعی یا یک ابزار هوشمند برای دسترسی راحت شما به اطلاعات تلفن همراه باشد. از جمله پرطرفدارترین مانیتورهای خودرو پیشرفته می‌توان به مانیتور سانتافه، مانیتور جک، مانیتور میتسوبیشی و مانیتور مزدا اشاره نمود.

مانیتور اندروید خودرو

انواع مانیتور خودرو

از آنجایی که مانیتور خودرو یکی از آپشن‌های پراستفاده صاحبان خودرو است؛ بنابراین برندها و کمپانی‌های مختلف به فکر هر دو کاربران اندروید و IOS بوده‌اند. مانیتورهای خودرو در سه حالت طراحی و تولید می‌شوند. مانیتورهایی که برپایه سیستم عامل اندروید هستند، مانیتورهایی که برپایه سیستم عامل ios هستند و مانیتورهایی که از هر دو این سیستم عامل‌ها پشتیبانی می‌کنند.

  • مانیتور اندروید خودرو

مانیتور اندروید خودرو یک دستگاه الکترونیکی است که درون خودرو نصب می‌شود. و معمولاً به عنوان یک سیستم پخش ویدئو، فایل صوتی و نقشه برای رانندگی و سفرهای طولانی استفاده می‌شود. این دستگاه همچنین قابلیت اتصال به دوربین‌های جانبی و پشت خودرو را دارد. و می‌تواند اطلاعات ترافیکی، وضعیت هوا، اطلاعات جغرافیایی و دیگر امکانات را نمایش دهد. بعضی از ویژگی‌های اصلی مانیتور اندروید خودرو شامل امکان اتصال به شبکه‌های بی‌سیم. بلوتوث و USB، دسترسی به فروشگاه‌های برنامه اندروید، پشتیبانی از سیستم های عامل اندروید و iOS. صفحه نمایش لمسی با کیفیت بالا و توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن بالایی می‌باشد. مانیتور اندروید خودرو معمولاً دارای سیستم عامل اندروید است ؛ که به کاربران اجازه می‌دهد تا از برنامه‌های اندرویدی مختلف مانند Google Maps ، Waze ، Spotify و YouTube استفاده کنند. همچنین، می‌توان از برنامه‌هایی مانند Torque Pro که به این دستگاه اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی در مورد وضعیت خودرو را نمایش دهد، استفاده کرد.

بسیاری از مانیتورهای اندروید خودرو قابلیت اتصال به WiFi، کارت SIM و بلوتوث را دارند و به این ترتیب می‌توانند به اینترنت متصل شوند و از برنامه‌هایی مانند Google Assistant و ALEXA استفاده کنند. همچنین، برخی از این دستگاه‌ها دارای پورت HDMI هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تا برای تماشای فیلم و یا بازی کردن، دستگاه‌های دیگر را به آن متصل کنند. در کل، مانیتور اندروید خودرو یک دستگاه چند منظوره و کاربردی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در طول سفر، به برخی از نیازهای خود پاسخ دهند و در عین حال، از امکانات جدید و پیشرفته‌ای که این دستگاه دارد، بهره ببرند.

  • مانیتور ios خودرو

مانیتور iOS خودرو یک وسیله نمایش بزرگ است که معمولاً در صفحه نمایش اصلی خودرو قرار دارد. این مانیتور با سیستم عامل iOS کار میکند و به راننده اجازه می‌دهد تا به برنامه های مختلف، موسیقی و فیلم ها دسترسی داشته باشد. همچنین، برنامه های GPS و نقشه نیز می توانند بر روی این مانیتور نمایش داده شوند. تا راهنمایی بهتری برای راننده فراهم شود. مانیتور iOS خودرو به راننده اجازه می دهد تا به صورت آسان تر و بیشتری با خودرو ارتباط برقرار کند و از سیستم های پیشرفته آن بهره ببرد. به طور کلی، مانیتور iOS خودرو معمولاً از سایز بزرگتری نسبت به مانیتورهای استاندارد خودرو برخوردار است. و قابلیت نمایش تصاویر با کیفیت عالی را دارد. علاوه بر این، چندین برنامه پیش فرض در این مانیتور نصب شده است .که به کاربر اجازه می‌دهند تا به صورت آسان به موسیقی، پیامک ها و تلفن همراه خود دسترسی داشته باشند.

یکی از مزیت های اصلی مانیتور iOS خودرو، امکانات Siri است. با فعال کردن Siri، راننده می تواند به صورت صوتی دستورات خود را به دستگاه بدهد، بدون اینکه نیاز به لمس دستگاه باشد. این ویژگی به راننده اجازه می دهد تا به صورت ایمن تر و بیشتر به محتوای دستگاه دسترسی داشته باشد. اگرچه مانیتور iOS خودرو، از ویژگی های پیشرفته‌ای برخوردار است، اما این دستگاه نیاز به قطعات سخت افزاری پیچیده تر نسبت به مانیتورهای استاندارد دارد و هزینه بیشتری نیز دارد. به علاوه، این دستگاه فقط با دستگاه‌های iOS سازگار است و با دستگاه‌های دیگر، از جمله دستگاه‌های Android، کار نمی‌کند. با توجه به هزینه بالا و محدودیت‌های سازگاری، انتخاب یک مانیتور iOS خودرو ممکن است برای برخی کاربران مناسب نباشد. در کل، انتخاب یک مانیتور iOS خودرو به شدت وابسته به نیاز و سلیقه‌ی کاربر است. اگر شما دارای دستگاه‌های iOS هستید و برای شما مهم است که با این دستگاه‌ها در خودرو خود ارتباط داشته باشید، مانیتور iOS خودرو می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اما اگر شما دارای دستگاه‌های Android هستید، انتخاب یک مانیتور Android خودرو ممکن است بهترین گزینه باشد. در ضمن، در صورتی که می‌خواهید به دستگاه‌های Mac یا PC خود متصل شوید، با استفاده از یک کابل HDMI، می‌توانید دستگاه خود را به مانیتور خودرو متصل کنید. در نهایت، برای انتخاب بهترین مانیتور خودرو، باید با توجه به نیازها و سلیقه‌ی شما، ویژگی‌های هر نوع مانیتور را مقایسه کنید و انتخاب مناسبی انجام دهید.

  • مانیتور اندروید و ios خودرو

یکی از فاکتورهای مهمی که هنگام خرید و نصب مانیتور خودرو باید در نظر بگیرید، نوع سیستم عامل تلفن همراهتان است؛ چراکه این وسیله باید قابلیت اتصال به تلفن همراهتان را داشته باشد. یکی از ویژگی‌هایی که مانیتور خودروهای لوکس دارد، افزایش ایمنی راننده، خودرو و حتی سایر رانندگان است. کوچکترین تاثیر این محصول آپشن خودرو، افزایش تمرکز راننده بر رانندگی و اتفاقات خارج از خودرو است. عمده تصادفات جاده‌ای به دلیل غفلت رانندگان از جاده و خیابان بروز می‌کنند. استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی خود یکی از دلایل بزرگ حواسپرتی افراد حین رانندگی است. مانیتور خودرو به راننده کمک می‌کند، که ضمن رانندگی بتواند از قابلیت‌های تلفن همراه خود نیز استفاده کند. با خرید و نصب مانیتور خودرو دیگر راننده نیاز نیست حین رانندگی تلفن همراه را در دست بگیرد، براحتی با فشردن یک کلید روی مانیتور ماشین تماس تلفنی برقرار می‌شود. درضمن مانیتور خودرو قابلیت اتصال به دوربین‌های عقب و جلو را دارد و خطر اصابت خودرو به سایر خودرو و عابرین را به حداقل می‌رساند.

مانیتور ماشین
کاربرد مانیتور خودرو

ممکن است خودرو شما فاقد این آپشن باشد، بنابراین این سوال پیش می‌آید که کاربردهای مانیتور خودرو چیست؟ مانیتور‌‌های خودرو با توجه به سیستم، ویژگی‌ها و ابعادی که دارند، می‌توانند چندین کاربرد متفاوت برای کاربر داشته باشند. بسته به برند، مدل، قابلیت‌ها و ابعاد قیمت فروش و قیمت نصب مانیتور ماشین متفاوت است. بنابراین اگر قصد خرید و نصب مانیتور خودرو را داشته باشید، می‌توانید بسته به مبلغی که در نظر گرفته محصولی با آپشن‌های مختلف خریداری کنید و از امکانات آن بهرمند شوید.

از جمله کاربردهای مهم مانیتور ماشین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتصال به تلفن همراه جهت پخش موزیک و هر نوع محتوای صوتی
  • پخش محتوای تصویری از طریق اتصال به تلفن همراه
  • اتصال به دوربین جلو و عقب خودرو
  • دریافت پیام، خواندن و پاسخ پیام‌های تلفن همراه
  • دریافت و پاسخ تماس‌های تلفن همراه
  • نمایش نقشه و استفاده از راهنمای مسیریاب
  • بررسی شرایط جوی
  • بررسی میزان سوخت و روغن خودرو
  • اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث و USB

به طور کلی برای خرید و نصب مانیتور ماشین در ابتدا باید به انتظاراتی که از یک مانیتور خودرو دارید دقت کنید. همچنین انتخاب و خرید یک مانیتور ماشین به نوع تلفن همراه شما نیز بستگی دارد. بعنوان مثال اگر تلفن همراه شما اندرویدی است، خرید و نصب مانیتور ماشین اندرویدی برای شما بهتر خواهد بود و برعکس اگر از تلفن همراه با سیستم عامل iOS استفاده می‌کنید، خرید و نصب مانیتور ماشین IOS را توصیه می‌کنیم.

مزایای مانیتور خودرو

یکی از دلایلی که باعث می‌شود، بیشتر صاحبان خودرو علاقه زیادی به آپشن مانیتور خودرو داشته باشند، قابلیت‌ها و مزیت‌هایی است که به همراه دارد. از جمله مزیت‌های مانیتور خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از قابلیت‌های تلفن همراه حین رانندگی

یکی از بهترین مزیت‌های نصب و استفاده مانیتور خودرو این است که شما دیگر نیاز به در دست گرفتن تلفن همراه ندارید. می‌توانید حین رانندگی کردن با مخاطبتان صحبت کنید، پیام‌ها را دریافت کنید و لیست تماس‌های دریافت و بی پاسخ را مدیریت کنید.

  • تماشای محتوای تصویری

دیگر مزیت مانیتور خودرو نمایش محتوای گرافیکی است. مانیتور خودرو بسته به مدل و تکنولوژی که دارد می‌تواند امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیار شما قرار دهد. شما می‌توانید با انتخاب یک کلید و یا لمس صفحه مانیتور وارد گالری تلفن همراه شوید و تصاویر و دیگر محتوای گرافیکی را مشاهده کنید.

  • پخش موسیقی

پخش موسیقی یکی از پایه‌ترین امکانات مانیتور خودرو است، اما هرگز تکراری نمی‌شود. پخش موزیک با تم‌های گرافیکی جذاب، انتخاب و تهیه یک منو طبق سلیقه خودتان و پیدا کردن موزیک‌های مورد علاقه‌تان در کمترین زمان ممکن از جمله امکاناتی است که این محصول در اختیارتان قرار می‌دهد.

  • راهنمای مسیر

راهنمای مسیر یکی از بهترین قابلیت‌های یک مانیتور ماشین پیشرفته به شمار می‌رود. این قابلیت به راننده‌ها بخصوص اگر نسبت به جاده‌ها شناخت خوبی نداشته باشند، کمک زیادی می‌کند. با استفاده از این قابلیت کافیست راننده مقصد مورد نظر را وارد کند، سیستم هوشمند راهنمای مسیریاب در طول سفر به راننده در رسیدن به مقصد کمک خواهد کرد.

  • بررسی شرایط آب و هوا

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سفر با خودرو کنترل وضعیت آب و هوا است. ممکن است شما نسبت به شرایط جوی حاکم بر یک منطقه آگاهی نداشته باشید، اما در حال سفر کردن به آنجا باشید. در اینصورت می‌توانید با استفاده از این قابلیت مانیتور خودرو اطلاعات کافی نسبت به شرایط آب و هوایی مقصد بدست آورید.

  • اتصال به بلوتوث

قابلیت بلوتوث در این محصول، بخصوص اگر از نوع اندرویدی باشد به دیگر افراد حاضر در خودرو این اجازه را می‌دهد که بدون اتصال سیمی از قابلیت‌های مانیتور استفاده کنند. بعنوان مثال می‌توان از طریق بلوتوث ارتباط بین مانیتور و تلفن همراه را برقرار کرد و از این طریق موسیقی گوش داد.

مانیتور پشت صندلی

مانیتور پشت صندلی

مانیتور پشت صندلی یک تجهیزات الکترونیکی است که معمولا در خودروهای سواری نصب می‌شود. و به راننده و مسافران امکان مشاهده فیلم، عکس، ویدئو کلیپ و دیگر محتواهای دیجیتالی را با کیفیت بالا و در حین سفر فراهم می‌کند. این مانیتور معمولا به صورت لمسی و قابلیت اتصال به دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی مانند فلش مموری، هارد دیسک خارجی و دیگر دستگاه‌های موبایل و تلفن همراه دارد. به دلیل امکانات بیشتری که ارائه می‌دهد، برخی از خودروهای لوکس همچنین به صورت استاندارد از این تجهیزات استفاده می‌کنند. اما اگر شما به دنبال نصب مانیتور پشت صندلی خودروی خود هستید، با شهراب آپشن تماس بگیرید.

انواع مختلفی از مانیتور پشت صندلی وجود دارند که به شکل و سایز و کاربردهای مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. برخی از این انواع عبارتند از:

1- مانیتورهای داخلی: این نوع مانیتورها در داخل خودرو قرار می‌گیرند و برای مشاهده فیلم یا بازی کردن توسط راننده و مسافران از آن استفاده می‌شود.

2- مانیتورهای سقفی: این نوع مانیتورها بر روی سقف خودرو نصب می‌شوند و برای استفاده مسافران در پشتین صندلی هاست.

3- مانیتورهای هدرست: این نوع مانیتورها از پشت سر مسافر در جلوی صندلی نصب می‌شوند و به راننده و مسافران این امکان را می‌دهند که با نگاه به جلو، فیلم و سایر محتواهای دیجیتالی را ببینند.

4- مانیتورهای قابل حمل: این نوع مانیتورها به صورت جداگانه، برای استفاده در خودروها و سفرها طراحی شده‌اند و می‌توانند به راحتی جابجا شوند.

5- مانیتورهای تصویر در تصویر (PIP): این نوع مانیتورها در ابعاد بزرگ و با کیفیت تصویر بالا تولید می‌شوند و به صورت همزمان امکان پخش دو فایل ویدئویی در یک مانیتور را فراهم می‌کنند.

قیمت نصب مانیتور خودرو

یکی از سوالات متداول در خصوص مانیتور خودرو، قیمت نصب مانیتور ماشین است. قیمت نصب مانیتور خودرو برحسب مدل، پیچیدگی سیستم و نصب تخصصی آن متغیر خواهد بود. به عنوان مثال قیمت نصب مانیتور ماشین مزدا با قیمت نصب مانیتور خودرو سانتافه در یک رنج قیمتی نیست. بنابراین اگر قصد خرید و نصب محصول مانیتور جک، مانیتور مزدا، مانیتور میتسوبیشی یا مانیتور سانتافه را دارید، حتماً از یک مرجعه معتبر در خصوص قیمت‌ها سوال کنید.

بهترین برند مانیتور خودرو

حقیقت این است که بهترین برند مانیتور خودرو شما برندی است که محصولی کاملاً متناسب با خودروی شما تولید کند. شما می‌توانید از برندهای مختلفی خرید مانیتور خودرو انجام دهید، اما تمام آن‌ها در قابلیت‌ها، عملکرد، ظاهر، ابعاد و دیگر فاکتورهای مهم تفاوت‌هایی خواهند داشت. در حال بهترین برند مانیتور خودرو که در بازار ایران می‌توانید پیدا کنید، برندهای فلای دی وای تی، پرونیکس، هلیکس، وینگا و وینگر هستند. برندهایی همچون هلیکس و وینگر برای خودروهای لوکس مختلفی محصول مانیتور ماشین تولید می‌کنند. با وجود این توصیه می‌شود که با توجه شرایط خودرو و نیاز خودتان اقدام به انتخاب و خرید محصول کنید.

برای خرید و نصب آپشن مانیتور خودرو شما می‌توانید از خدمات فروش و نصب تخصصی مجموعه شهراب آپشن استفاده کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.