مقالات

سنسور دنده عقب خودرو

سنسور دنده عقب

سنسور دنده عقب

در گذشته نصب و راه‌اندازی آپشن‌های متفاوت بر روی خودروها کار چندان راحتی نبود. و خودرو تنها آپشن‌هایی را داشتند که بصورت فابریکی از کارخانه بر رویشان نصب می‌شد. خوشبختانه امروز تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که نصب آپشن‌های جدید روی خودروها امکان‌پذیر است. بنابراین همه می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات فروش و نصب آپشن‌های خودرو بهترین و بروز‌ترین محصولات جانبی را به خودروی خود اضافه کنند. اینروزها سنسور دنده عقب خودرو یکی از این آپشن‌های ضروری برای خودروهاست.

سنسور دنده عقب چیست؟

سنسور دنده عقب یکی از لوازم جانبی و آپشن‌های ضروری خودروی معمولی و لوکس بشمار می‌رود. با برخورداری از این آپشن راننده می‌تواند چک کردن چندین باره اطراف خودرو به جلو، عقب و طرفین حرکت کند. بدون اینکه به شی، خودرو یا فرد دیگر برخورد کند. این محصول دقیقاً روی سپر عقب خودرو نصب می‌شود. و زمانی که خودرو به اشیا و موانع اطراف و پشت نزدیک می‌شود با روشن کردن هشدار صوتی راننده را از وجود خطر و احتمال برخورد باخبر می‌کند. بنابراین وقتی خودرو مجهز به این آپشن باشد. راننده دیگر بدون نیاز به چک کردن پشت سر می‌تواند فضای حرکت ایمن خود را تخمین بزند.

عملکرد سنسور پارک به چه صورت است؟

عملکرد سنسور پارک همانطور که از نامش پیداست به دنده عقب خودرو وابسته است. زمانی که دنده عقب خودرو جا زده می‌شود، بلافاصله این سنسور فعال می‌شود. و صدای آلارم صوتی‌اش را خواهید شنید. البته لازم است اشاره کنیم که سنسور پارک در همه خودروها به یک شکل فعال نمی‌شود. گاهی این آپشن با استفاده از یک دکمه مجزا فعال می‌شود. از فاصله‌ای مشخص و تعریف شده سنسور با تشخیص اشیاء و موانع شروع به بوق زدن پی در پی می‌کند. با نزدیک‌تر شدن خودرو به موانع تکرار صدای بوق بیشتر و سریعتر می‌شود.

 

car sensor park

آپشن و لوازم جانبی

سنسور دنده عقب از چه فاصله‌ای فعال می‌شود؟

سنسور پارک خودرو از فاصله بین 2 تا 5 متر قدرت تشخیص اشیاء و موانع را دارد. بنابراین وقتی خودروی شما مجهز به این آپشن باشد ایمنی شما و ایمنی خودرو افزایش پیدا می‌کند. و فرآیند دنده عقب گرفتن و یا پارک کردن با دنده عقب دیگر برایتان یک کار دشوار نخواهد بود. با وجود این آپشن در خودرو شما دیگر نیاز نیست نگران موانعی که در نقطه کور هستند باشید. چراکه این محصول بلافاصله فعال شده و با آگاه کردنتان از وقوع حادثه جلوگیری می‌کند.

قیمت سنسور دنده عقب

احتمال اینکه همیشه کسی در کنارتان باشد تا بتوانید فضای ایمن اطراف خود برای پارک کردن، خارج شدن از پارکینگ و یا دنده عقب گرفتن را تخمین بزنید، خیلی کم است. بنابراین گاهی اوقات دنده عقب گرفتن به یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن در هنگام رانندگی تبدیل می‌شود. با وجود آپشن‌های مدرن و پیشرفته همچون سنسور پارک این دغدغه ذهنی شما کاملاً برطرف می‌شود. دیگر نه نیاز است از خودرو خارج شوید و فضای آزاد اطراف خودرو را چندین بار ارزیابی کنید. و نه اینکه از کسی درخواست راهنمایی و کمک کنید. با نصب و راه اندازی سنسور پارک شما بدون اینکه حتی به عقب سر برگردانید می‌توانید از فضای موجود برای انجام عمل مورد نظرتان در حالت دنده عقب مطلع شوید.

با توجه به توضیحاتی که درمورد کاربردها و مزایای نصب و استفاده سنسور پارک خودرو ارائه کردیم. یکبار هزینه کردن برای خرید و نصب چنین محصول کاربردی و مهمی اصلاً بد نیست. با نصب این محصول در خودروی خود مهارتتان در رانندگی افزایش پیدا می‌کند و رانندگی برایتان راحتتر می‌شود. بنابراین حتی اگر قیمت بالایی هم داشته باشد اصلاً ضرر نمی‌کنید.

البته توصیه ما این است که شما برای جلوگیری از سواستفاده سودجویان و افرادی که محصولات غیر ایمن و بی‌کیفیت را به مشتریان خود عرضه می‌کنند، خرید و نصب آپشن خودروی خود را به مجموعه‌های فروش و نصب تخصصی بسپارید. در شهراب آپشن محصولات جانبی را با منصفانه‌ترین قیمت خریداری می‌کنید و نصب آن نیز توسط متخصصین شهراب آپشن انجام می‌گیرد بدون اینکه اختلالی در سیستم برق و عملکرد خودرو رخ بدهد.

 

سنسور پارک

قیمت سنسور پارک

چند سنسور روی خودرو نصب می‌شود؟

این یکی از سوالات متداول در ارتباط با سنسور پارک خودروهاست. بطور کلی نصب سنسور دنده عقب بین 2 تا 4 عدد است. اما همه خودروها نیاز به 4 سنسور ندارند. خودروهایی که ابعاد کوچکتری دارند تنها با 2 عدد از این محصول مجهز و ایمن می‌شوند و خودروهایی که بزرگتر و گرانتر هستند با 4 سنسور کاملاٌ مجهز می‌شوند. البته در صورتی که شما بخواهید خودرو خود را از تمام جهات تحت کنترل داشته باشید می‌توانید تا 6 سنسور نیز روی خودرو نصب کنید. درمورد خرید سنسور دنده عقب و تعداد آن متخصصین مجموعه شهراب آپشن می‌توانند راهنماییتان کنند.

لزوم خرید و نصب آپشن‌های پیشرفته خودرو

با نصب و بکارگیری آپشن‌های جدید رانندگی بسیار راحتتر و ایمن‌تر می‌شود این دو مورد خود اصلی‌ترین دلایل برای استفاده از آپشن‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا است. سنسور دنده عقب یا حسگر پارک از جمله آپشن‌هایی است که حتماً باید در یک خودرو وجود داشته باشد. بیشتر خودروهای لوکس سنسور دنده عقب خاص خود را دارند. سنسور پارک خودرو مطابق با ساختار و استانداردهای خودرو طراحی و تولید شده است. و رانندگی و حرکت به جلو و عقب را برای راننده خودرو بسیار راحت می‌کند. این محصول را می‌توانید از طریق مجموعه شهراب آپشن خریداری و بر روی خودروی خود نصب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.