مقالات

گرمکن صندلی و کاربرد آن

گرمکن صندلی

در روزهای سرد بخصوص فصل‌های سرد سال وارد شدن به خودرو و نشستن روی صندلی که سرد است. یکی از ناخوشایندترین کارهای ممکن برای هر صاحب خودرویی خواهد بود. این اتفاق بیشتر برای کسانی می‌افتد. که مجبورند هر روز اول صبح از خودرو استفاده کنند. حتماً پس از تجربه این حس بد بلافاصله بخاری خودرو را روشن می‌کنید، اما این چاره مشکل نیست. خودروسازان بزرگ نشان دادند. که برای ارتقای قابلیت‌های یک خودرو هیچ محدودیتی وجود ندارد. بنابراین آپشن‌هایی برای خودروها طراحی و تولید کردند. که دیگر خودرو هیچ شباهتی به آن محصول ابتدایی اول ندارد. دیگر شما مجبور نیستید. هر روز صبح زود سرمای صندلی را تحمل کنید. چراکه صندلی‌های خودروهای جدید دارای آپشن گرمکن صندلی هستند.

گرمکن صندلی چیست؟

گرمکن صندلی محصولیست که به سرعت سرمای صندلی را ازبین میبرد. و حرارت مطبوعی در نشیمنگاه و پشتی صندلی ایجاد می‌کند. گرمکن صندلی شبیه به پد است. و انواع متفاوتی دارد. در خودروهای لوکس این سیستم بصورت فابریکی در داخلی صندلی اجرا می‌شود. ولی شما نیز می‌توانید آپشن گرمکن صندلی را به خودروی خود اضافه کنید.

گرمکن صندلی قابلیت تنظیم و کنترل دارد. و براحتی می‌توانید آن را فعال و غیرفعال کنید. اگر بخواهید در خودرو سانتافه، اسپورتیج این آپشن را نصب کنید. توصیه می‌کنیم از خدمات فروش و نصب تخصصی شهراب آپشن استفاده نمایید. همانطور که اشاره کردیم گرمکن صندلی چند نوع متفاوت دارد. ریموت گرمکن صندلی در بیشتر خودروها بصورت دو حالت است. یعنی شما فقط می‌توانید آن را روشن و خاموش کنید. اما اگر خودروی شما سانتافه یا اسپورتیج باشد . می‌توانید گرمکن صندلی سه حالته در خودروی خود نصب کنید. عملکرد گرمکن سه حالته به این صورت است. که علاوه‌بر قابلیت روشن و خاموش کردن، قابلیت تنظیم حرارت نیز دارد. بنابراین هیچ انرژی اضافه‌ای هدر نمی‌رود.

گرمکن صندلی ماشین

اما نوع سومی هم از گرمکن‌های صندلی وجود دارد. این یکی از بروز‌ترین مدل‌های صندلی گرمکن بشمار می‌رود. که راننده با استفاده از ریموت آن می‌تواند ضمن روشن خاموش کردن و تنظیم حرارت . دستور دیگری نیز صادر کند. این گرمکن معمولاً در خودروهای جدید بی ام و بصورت فابریکی نصب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از ریموت آن مشخص کنید. که تکیه گاه گرم شود یا نشیمنگاه و این خود تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی خواهد داشت.

نصب گرمکن صندلی
ساختار گرمکن صندلی

اگر تابحال این محصول را مشاهده نکرده باشید. احتمالاً تصور می‌کنید که چیزی شبیه به پتو است. اما از نوع برقی. اما پد نرمی زیر صندلی وجود ندارد که آن را شبیه به پتو یا رو انداز تصور کنیم. در واقع گرمکن صندلی از یک سیستم منظم. المنت تشکیل شده که زیر روکش صندلی قرار گرفته است. این المنت‌ها دارای مقاومت هستند. بنابراین وقتی جریان الکتریسیته در حال عبور از کویل‌ها است. حرارت ایجاد شده و صندلی گرم می‌شود.

چند مزیت نصب گرمکن صندلی

  • از رطوبت گرفتن صندلی‌ها جلوگیری می‌کند.
  • سبب گردش حرارت مطبوع در خودرو می‌شود.
  • از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کند، چراکه دیگر نیاز به روشن کردن بخاری نیست.
  • قابلیت تنظیم دارد و شما می‌توانید کنترل کنید که کدام قسمت صندلی گرم شود.
  • دارای ترموستات است و از بروز آتش سوزی جلوگیری می‌کند.
  • در صورت افزایش حرارت خود به خود غیرفعال می‌شود.
  • در صورت کاهش محسوس دما به صورت خودکار فعال می‌شود.
  • استفاده از آن خیلی راحت است. و تنها با یک یا دو کلید کنترل می‌شود.
  • قابلیت تعویض دارد. چراکه داخل صندلی نیست و زیر روکش نصب می‌شود.

تفاوت گرمکن و سرد کن صندلی

سرد کن صندلی شباهت زیادی به گرمکن دارد. و وجه اشتراکشان این است که هر دو سعی در تنظیم حرارت صندلی دارند. اصلی‌ترین وظیفه‌ای که سیستم سرد کن صندلی دارد. چرخاندن هوای صندلی است. این محصول بجای المنت دارای فن و تهویه است. با فعال شدن فن روکش هوای موجود در داخل صندلی به گردش در می‌آید. و صندلی خنگ و قابل تحمل می‌شود. در مقابل گرمکن صندلی با عبور جریان از المنت‌ها حرارت را افزایش می‌دهد. و از سرد شدن صندلی جلوگیری می‌کند.

گرمکن صندلی چگونه دما را کنترل می‌کند؟

یکی از سوالات متداولی که در رابطه با کرمگن صندلی مطرح می‌شود. این است که گرم کن صندلی چگونه از شدت یافتن حرارت جلوگیری می‌کند. این محصول مجهز به ترموستات است. و اجازه نمی‌دهد که حرارت صندلی بیش از حد افزایش پیدا کند. وقتی شما سیستم گرمکن صندلی را فعال می‌کنید. ترموستات فعال می‌شود و وضعیت توزیع حرارت را مرتباً چک می‌کند.

در صورتی که حرارت بیش از حد مجاز افزایش یابد. ترموستات روند تولید حرارت را متوقف می‌کند. بنابراین صندلی دچار آسیب و آتش سوزی نمی‌شود. همزمان با رسیدن گرما به نقطه مجاز، جریان ترموستات جریان برق را قطع می‌کند. و اگر صندلی مجدداً شروع به سرد شدن کند. دوباره ترموستات جریان برق را وصل می‌کند. و صندلی گرم می‌شود.

قیمت گرمکن صندلی

با توجه به اینکه گرمکن صندلی از جمله آپشن‌های محبوب خودرو بشمار می‌رود. از فروش خوبی برخوردار است. این محصول امروز توسط برندهای مختلفی با ویژگی‌های بخصوص تولید می‌شود. توصیه ما این است که برای خرید گرمکن صندلی . حتماً مرجع معتبری مانند شهراب آپشن را انتخاب کنید که ضمن خرید محصولِ اصل از نصب صحیح آن نیز خاطر جمع باشید.

چرا باید گرمکن صندلی در خودرو نصب کنیم؟

گفتیم که گرمکن صندلی بصورت فابریکی در خودروهای جدید نصب می‌شود. اما اگر خودروی شما دارای این آپشن نباشد می‌توانید آن را جداگانه تهیه و نصب کنید. اصلی‌ترین دلیل برای اینکه پیشنهاد می‌دهیم. این محصول را در خودرو نصب کنید. سریع گرم شدن صندلی است. زمانیکه این عملکرد خودرو فعال می‌شود .دیگر نیاز نیست که بخاری را روشن کنید. بخاری تا زمانی که به دمای مطلوب برسد زمانی را اتلاف می‌کند. اما گرمکن صندلی بلافاصله فعال شده .و در کوتاهترین زمان ممکن نشیمنگاه و پشتی صندلی را گرم می‌کند.

نصب گرمکن صندلی

گرمکن‌ صندلی یکی از محصولات کاربردی در خودروی شما خواهد بود. و نصب آن خیلی دشوار نیست. اما برای اینکه محصول را کاملاً اصولی در خودروی خود نصب کنید. توصیه می‌کنیم از خدمات فروش و نصب شهراب آپشن استفاده نمایید. شما می‌توانید خدمات نصب گرمکن صندلی انواع خودروهای لوکس . را از این مجموعه بخواهید.

Related Posts

۲۱ thoughts on “گرمکن صندلی و کاربرد آن

  1. Ronaldn گفت:

    عالی مرسی

  2. سمندری گفت:

    داشتن گرمکن صندلی خیلی آپشن کاربردی

  3. علی گفت:

    یکی از اپشنهای خوب واسه فصل سرما گرم کن صندلیه واقعا

  4. بایرامی گفت:

    عالی بود شهراب آپشن

  5. محسنی گفت:

    عالی

  6. امیرعلی گفت:

    شهراب آپشن خیلی دمت گرمه

  7. ازل گفت:

    آخه ماشین بدون گرمکن صندلی مگه حال میده

  8. علی گفت:

    من باهاتون تماس میگیرم

  9. احمد گفت:

    عالی عالی

  10. روزبه گفت:

    قیمت گرمکن صندلی ؟

  11. لئون گفت:

    اکثرا روی ماشین جدیدها هست

  12. مریم عبدی گفت:

    قیمت گرمکن صندلی چنده؟

    1. آپشن و لوازم جانبی خودرو شهراب آپشن گفت:

      دوست عزیز لطفا با ۰۹۱۲۶۲۳۹۸۹۰ تماس بگیرید

  13. رضوی گفت:

    من مزدا دارم میتونم براش گرمکن صندلی بخرم؟

    1. آپشن و لوازم جانبی خودرو شهراب آپشن گفت:

      دوست عزیز لطفا با ۰۹۱۲۶۲۳۹۸۹۰ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.