مقالات

نانو سرامیک بدنه

سرامیک بدنه

سرامیک بدنه

برای خیلی از افراد خودرویی که دارند بسیار حائزاهمیت است و شاید بیش از هر چیزی آن را دوست داشته باشند. بنابراین محافظت از ظاهر خودرو نیز برای این گروه مهم‌ است. البته مراقبت از ظاهر خودرو تنها بخشی از مالکیت یک خودرو محسوب می‌شود. محافظت از بدنه خودرو از عوامل محیطی مختلف شاید چندان راحت نباشد، اما سرامیک بدنه با همین هدف تولید شده و چنین امکانی را به صاحبان خودرو می‌دهد.

سرامیک بدنه چیست؟

سرامیک بدنه ماده‌ای است صنعتی و یک محلول پلیمری شیمیایی. از این محلول پلیمری یا سرامیک بدنه برای مراقبت از آسیب دیدن رنگ خارجی خودرو در برابر عوامل مخرب خارجی استفاده می‌کنند. در واقع سرامیک بدنه مانند یک عایق رنگ خودرو عمل می‌کند. معمولاً سرامیک بدنه با استفاده از دست روی بدنه خودرو اعمال می‌شود.

محلول سرامیک بدنه پس از اعمال روی رنگ خودرو، با رنگ خودرو تلفیق شده و یک لایه محافظ یا عایق که آبگریز است روی بدنه خودرو ایجاد می‌کند.

سرامیک بدنه چه مزیتی برای رنگ خودرو دارد؟

مسلماً وقتی می‌گوییم سرامیک بدنه پس از اعمال روی بدنه خودرو لایه‌ای آبگریز ایجاد می‌کند، این کاملاً به نفع رنگ خودرو خواهد بود. به علت پیوند شیمیایی و ایجاد یک لایه جدید، رنگی که داخل کارخانه روی بدنه خودرو پاشیده شده، آسیب ناپذیر می‌شود و همیشه مثل روز اول باقی می‌ماند.

آیا سرامیک بدنه جایگزین فیلم محافظ رنگ است؟

بسیاری از افرادی که در این زمینه فعالیت دارند و یا خودرویی دارند که مراقبت از آن برایشان حیاتی است، می‌گویند سرامیک بدنه ماده‌ای است جایگزین فیلم محافظ رنگ. آن‌ها معتقدند محلول سرامیک بدنه جایگزین لایه شفاف یا فلیم محافظ رنگ است. در حقیقت محلول سرامیک بدنه جایگزینی مناسب برای واکس خودرو است.

هدف از سرامیک بدنه چیست؟

حفظ جذابیت بدنه خارجی خودرو همانند داخل آن برای یک مالک خودرو اهمیت دارد. شاید برای تمیز کردن سطوح داخل خودرو محصولات مختلفی وجود داشته باشند، اما محافظت و عایق کردن سطح خارجی خودرو که در تماس با عوامل محیطی متعددی است از هر محصولی برنمی‌آید. سرامیک بدنه با هدف جلوگیری از کثیف شدن و ایجاد لکه روی رنگ اصلی خودرو تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین سرامیک بدنه می‌تواند از خراب شدن لایه رنگ کارخانه‌ای خودرو جلوگیری کند و پوشش آن را همیشه شفاف و شیشه‌ای حفظ کند.

نانو سرامیک چیست؟

نانو سرامیک نام دومی است که برای پوشش سرامیک بدنه بکار برده می‌شود. نانو سرامیک‌ها از ترکیبات پلیمری متعددی تهیه می‌شوند و می‌توانند اثرات مختلفی نیز از خود برجای بگذارند.

سرامیک بدنه خودرو دائمی است؟

محلول سرامیک بدنه خودرو برحسب ترکیبات پلیمری که دارد می‌تواند یک روش نیمه دائمی یا دائمی برای محافظت از بدنه خودرو باشد. این ماده به علت خاصیت‌های شیمیایی ذاتی که دارد، در شرایط جوی معمولی همچون بهار، تابستان و روزهای خیلی گرم و یا بارانی می‌تواند از تجزیه شدن رنگ بدنه خودرو جلوگیری کند.

مزایا و معایب سرامیک بدنه

مطمئناً بزرگترین دلیل استفاده صاحبان خودرو از سرامیک بدنه محافظت از زیبایی و سلامت رنگ کارخانه‌ای آن است. ضمن اینکه آن‌ها می‌خواهند این پوشش محافظ را براحتی تمیز کنند و نگران ترمیم آن نباشند، چراکه زیبایی آن طولانی مدت و نیمه دائم است. دائمی نیست ولی بسته به نوع آن می‌تواند از 3 تا 10 سال ماندگاری داشته باشد. اما جز این دو مورد سرامیک بدنه خودرو برای مالک خودرو مزایای دیگری نیز خواهد داشت.

در اینجا به برخی از مزیت‌ها و دلایل توصیه به استفاده از سرامیک بدنه اشاره خواهیم کرد:

محافظت از بدنه و رنگ خودرو در برابر اشعه‌های مضر UV

احتمالاً تا بحال فکر می‌کردید اشعه‌های UV تنها پوست انسان را هدف قرار می‌دهند و چیز دیگری در این میان آسیب پذیر نیست. اما رنگ خودرو یکی از آسیب پذیرترین چیزها در برابر اشعه‌های مضر UV بشمار می‌رود. اشعه‌های UV در کوتاه مدت و بلند مدت این قدرت را دارند که سبب تجزیه رنگ خودرو شوند و یک خرابی اساسی برجای بگذارند.

اما اگر از سرامیک بدنه برای عایق کردن و محافظت از پوشش رنگ خودرو استفاده کنید، این دغدغه و نگرانی را باید فراموش کنید. سرامیک بدنه خودرو از رنگ خودرو در مقابل اکسید شدن مراقبت می‌کند. این محلول پلیمری می‌تواند از محو شدن و کدر شدن رنگ خودرو جلوگیری کند. اگر شما در منزلتان جای پارک مناسبی برای خودرویتان ندارید و یا اینکه بطور کلی همیشه خودرویتان در یک محیط باز پارک است، باید حتماً به فکر عایق کردن رنگ آن با محلول سرامیک بدنه باشید.

مراقبت از رنگ و پوشش خارجی خودرو در برابر لکه‌های شیمیایی

لکه‌های شیمیایی ناشی از آلاینده‌های اسیدی موجود در هوا یکی دیگر از آسیب‌هایی هستند، که به بیشتر خودروها وارد می‌شوند. در واقع می‌توان گفت که در عصر حاضر هیچ خودرویی از شر آلاینده‌های اسیدی موجود در هوا در امان نیست، بنابراین برای محافظت کردن از رنگ خودرو با محلول سرامیک بدنه خیلی به فکر کردن نیاز ندارید.

زمانیکه پوشش سرامیک بدنه خودرو روی رنگ خودرو اعمال می‌شود، دیگر آلاینده‌ها نمی‌توانند به رنگ خودرو بچسبند. اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید و هر روز در ترافیک‌های شهری و در تماس با آلودگی‌ هوا قرار دارید، حتماً عایق کردن رنگ خودرو با محلول سرامیک بدنه را در لیست‌ کارهای ضروری خود قرار دهید.

سرامیک بدنه آبگریز است و تمیز کردنش راحت است

احتمالاً واکس کشیدن روی خودرو خیلی کم هزینه‌تر است و جذابیت خودرو را هم افزایش می‌دهد، اما به دردسرهای بعد از مصرفش فکر کردید؟ یکی از دغدغه‌های مالکان خودرو این است که چگونه بعد از واکس زدن خودرو آن را بشویند و تمیز کنند، چون ترکیبات واکس ازبین می‌رود و باید یکبار دیگر هزینه و زمان زیادی صرف انجام آن کنند.

با استفاده از محلول سرامیک بدنه خودرو این دغدغه هم کاملاً برطرف می‌شود. سرامیک بدنه یک روش نیمه دائمی و دائمی برای محافظت از رنگ خودرو است، بنابراین ترکیبات آن کاملاً آب گریزند و مقاومت زیادی در برابر رطوبت دارند. نگران از بین رفتن پلیمر سرامیک بدنه نباشید، بعد از شستشو میبینید که مثل روز اول است و هیچ تغییری نکرده.

سرامیک بدنه در حقیقت با رنگ خودرو ترکیب می‌شود، بنابراین حتی اگر بخواهید هم نمی‌توانید با شستشو آن را پاک کنید، مگر اینکه روی پوشش خودرو سنباده بکشید. جالب است بدانید که سرامیک بدنه حتی لکه‌ها و آلودگی‌های احتمالی که داخل آب وجود دارد را نیز دفع می‌کند. بعد از شستشوی یک خودرو واکس زده و یک خودرو با پوشش سرامیک بدنه به روشنی می‌توانید تفاوت را احساس کنید.

خودروی شما با سرامیک بدنه مانند الماس درخشان می‌شود

همه صاحبان خودرو که به زیبایی خودروی خود اهمیت زیادی می‌دهند، خیلی زیاد به این علت عاشق سرامیک بدنه خودرو می‌شوند. سرامیک بدنه سبب افزایش عمق رنگ خودرو شده و درخشش آن را دو چندان می‌کند. اگر خودرویتان را پس از خرید با محلول سرامیک بدنه عایق کنید، درخشش رنگ اصلی فوق‌العاده بیشتر خواهد بود.

چند باور غلط درباره سرامیک بدنه

تمام محصولاتی که در دنیا برای مراقبت از خودرو و آپشن‌های خودرو تولید می‌شوند، ضمن مزایایی که دارند ممکن است معایبی هم به همراه داشته باشند. درمورد سرامیک بدنه نیز نکاتی منفی وجود دارد که البته عیب این محصول نیستند و بیشتر مرتبط با باور اشتباه مصرف کنندگان و همچنین فروشندگان سودجو است. در ادامه به برخی از باورهای اشتباه درباره سرامیک بدنه اشاره خواهیم کرد:

  • محافظت از پوشش خودرو در برابر خط و خش

پوشش سرامیک بدنه با هدف محافظت از رنگ و ترکیبات رنگی خودرو در تماس با آلودگی‌ها و عوامل محیطی مخرب مختلف تولید می‌شود. این ماده نمی‌تواند از خودروی شما در برابر خراش، علائم چرخش و تراشه سنگ محافظت کند. پس درمورد اینکه خودرویتان با یک جسم سخت و خراش دهنده برخورد کرده و آسیب دیده، نباید از محصول سرامیک بدنه گله کنید.

اگر می‌خواهید پوشش خودرو در برابر خش و بریدگی نیز محافظت شود، باید از فیلم محافظ رنگ استفاده کنید.

  • سرامیک بدنه از لکه بینی خودرو جلوگیری می‌کند

گفتیم که سرامیک بدنه می‌تواند لکه بینی روی خودرو پس از شستشو را به حداقل برساند و درخشش رنگ خودرو را چند برابر کند. اما یادتان باشد که مواد معدنی طبیعی و ذرات محلولی که در آب وجود دارند را هیچ چیزی نمی‌تواند حذف کند. بنابراین دقت کنید که با چه آبی خودرو را شستشو می‌دهید. آب‌های آلوده سبب ایجاد لک روی سطح رنگ خودرو می‌شوند.

  • پس از اعمال سرامیک بدنه به کارواش نیاز نداریم

پوشش سرامیک بدنه محافظ رنگ خودرو هست، اما محافظ تمیز ماندن خودرویتان نیست. بنابراین حتی پس از اعمال سرامیک بدنه نیز نسبت به تمیز کردن و شستشو خودرو سهل انگاری نکنید. این محصول تنها می‌تواند در حیطه تخصصی خود برای شما مفید واقع شود.

آیا اعمال سرامیک بدنه روی خودرو کار درستی است؟

قطعاً بله. ما اشاره کردیم که سرامیک بدنه چه مزایای فوق‌العاده‌ای برای رنگ خودرو دارد. بنابراین اگر می‌خواهید سالیان طولانی از درخشش و بی‌نقص بودن رنگ خودرویتان لذت ببرید، حتماً از محلول سرامیک بدنه استفاده کنید. اما همچنان خودرویتان را از گرد و غبار پاک کنید و بطور منظم آن را بشویید.

۱۱ thoughts on “نانو سرامیک بدنه

  1. مریم گفت:

    خیلی باحال میشه

  2. خانلری گفت:

    ممنون

  3. نهال گفت:

    عالی میشه

  4. کاوه گفت:

    خیلی باحاله

  5. حامد گفت:

    نانو سرامیک خیلی شیک میشه

  6. شمس گفت:

    خدایی شیکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.