مقالات

چه زمانی باید از کروز کنترل استفاده کرد؟

کروز کنترل

کروز کنترل

هر روز آپشنهای جدید و کاربردی‌تری به خودروها اضافه می‌شود. شاید بتون ادعا کرد که بهترین آپشن خودرو کروز کنترل است. این محصول می‌تواند ابزار مفیدی باشد. به ویژه برای سفرهای جاده‌ای طولانی و سفرهای بین شهری. Cruise Control یک سیستم است که به طور خودکار سرعت ماشین را کنترل می‌کند. این سیستم یک سروومکانیسم است که دریچه گاز خودرو را در اختیار می‌گیرد. راننده باید سرعت خودرو را به صورت دستی افزایش دهد و از دکمه ای برای تنظیم کروز کنترل روی سرعت فعلی استفاده کند.

همه سیستم‌های Cruise Control باید قابلیت خاموش شدن صریح و خودکار. را در هنگام فشار دادن ترمز توسط راننده و اغلب کلاچ داشته باشند. هنگامی که کروز کنترل درگیر است. هنوز هم می‌توان از گاز برای شتاب دادن به خودرو استفاده کرد. اما پس از رها شدن پدال، خودرو تا رسیدن به سرعت تعیین شده قبلی کاهش می‌یابد.

روش کار با کروز کنترل

آشنایی با بایدها و نبایدهای Cruise Control بخشی ضروری از رانندگی است که نباید از آن غافل شوید.

چه زمانی باید از کروز کنترل استفاده کنید؟

  • با خیال راحت از کروز کنترل در سفرهای جاده‌ای طولانی استفاده کنید. زمانی که خستگی بیشتر می‌شود. شما نمی‌خواهید زمانی که برای مدت طولانی رانندگی می‌کنید. کاملاً استراحت کنید، اما اشکالی ندارد که اکنون به عضلات خود استراحت دهید. هنگامی که به صورت استراتژیک استفاده می‌شود. کروز یک ویژگی عالی است که می‌تواند فشار رانندگی طولانی مدت را کاهش دهد.

 

  • از آپشن کروز در مواقعی که ترافیک کم و بدون ترافیک است استفاده کنید. این آپشن خودرو به شما امکان می‌دهد از آن جاده‌های صاف لذت ببرید. و به شما کمک می کند سرعت ثابتی داشته باشید. وقتی صحبت از سرعت شد. فقط زمانی از این محصول استفاده کنید که محدودیت سرعت برای مدت طولانی ثابت بماند. فقط مطمئن شوید که آن را خاموش کنید و با تغییر سرعت، سرعت خود را کم کنید تا بلیط نگیرید.
کروز کنترل

چه زمانی که نباید از کروز کنترل استفاده کنید؟

  • زمانی که باران می بارد. برف می بارد. یا زمانی که جاده های خیس/یخ زده وجود دارد. از کروز کنترل استفاده نکنید. در حالی که برخی از وسایل نقلیه جدیدتر دارای ویژگی‌هایی هستند که به خودروی شما کمک می‌کند. تا جاده‌های خیس و باران را حتی زمانی که Cruise Control روشن است کنترل کند. بهتر است هنگام رانندگی در این شرایط کنترل کامل خودروی خود را داشته باشید.

 

  • هنگام خواب آلودگی از کروز استفاده نکنید. رانندگی در زمان خستگی در وهله اول ایده خوبی نیست. اما اگر باید با کم خوابی رانندگی کنید. باید تا حد امکان هوشیار باشید. کروز کنترل تمایل به رانندگی «منفعل» دارد. بنابراین وقتی شروع به خمیازه می‌کنید آن را خاموش کنید.

 

  • از این آپشن برای رانندگی در شهر استفاده نکنید. جایی که توقف و شروع زیادی وجود دارد. زمانی که در حال تغییر مسیر هستید یا برای نور زرد سرعت خود را کاهش می دهید. یک چیز دیگر به خودتان بدهید تا آن را پیگیری کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.