مقالات

کروز کنترل ساندرو

کروز کنترل ساندرو

آیا تا به حال تجربه یک رانندگی در سرعت ثابت و با تعادل را داشتید؟ شاید طی کردن یک مسیر از سربالایی و سرپائینی با سرعت و شتاب ثابت کار ساده‌ای نباشد، برای این کار می‌توانید از سیستم کروز کنترل استفاده کنید. سیستمی در خودروها که سبب می‌شود شما بتوانید با یک سرعت ثابت و کنترل شده و بدون نگرانی به رانندگی خود ادامه دهید را کروز کنترل می‌نامند. منظور ما در اینجا همان سیستم نگهدارنده سرعت است. یک سیستم که بتواند سرعت را ثابت کند و مدام مجبور نباشیم حین رانندگی با گاز و ترمز کار کنیم.

کروز کنترل

کروز کنترل یا Cruise Control همان سیستم پیشرفته‌ای است که در ساندرو و خیلی از خودرو‌های دیگر باعث ثبات در سرعت خودرو می‌شود. تجربه فوق‌العاده از رانندگی در سرعت ثابت. این سیستم همانطورکه اشاره کردیم رانندگی با سرعت یکنواخت را برای راننده میسر می‌کند. مجموعه شهرآب آپشن ارائه دهنده انواع خدمات در زمینه قطعات خودرو، نصب کروز کنترل بر روی انواع خودرو است.

اگر شما خودروی ساندرو و یا خودروی دیگری دارید و تصمیم دارید از سیستم کروز کنترل بر روی فرمان خودرو استفاده کنید و یا اینکه اصلا این محصول و ویژگی منحصربفرد در خودرو را نمی‌شناسید همراه ما باشید.

کروز کنترل به چه معناست؟

کروز کنترل وسیله ای الکترونیکی است که به راننده وسیله نقلیه اجازه می دهد پدال گاز را با سرعت مشخص قفل کرده و پای خود را از پدال خارج کند. کنترل دریایی طوری طراحی شده است که در جاده ها بدون توقف مکرر ، پیچ یا مانورهای رانندگی مورد نیاز استفاده شود.

کروز کنترل

هدف از استفاده کروز کنترل در خودروی ساندرو

  • اساسی‌ترین علت وجود چنین سیستمی در خودرو راحتی در رانندگیست.
  • رانندگی بدون استفاده از پدال گاز و افزایش گاز بدون پدال.
  • رانندگی با سرعت ثابت.

البته قابل توجه است که سیستم کروز کنترل همانند دیگر آپشن‌های موجود در خودرو هم مزایا و هم معایبی به همراه دارد. در این باره می‌توانید با شهرآب آپشن مشورت کنید تا بنابر شرایط خودرو شده بهترین نصب کروز کنترل را داشته باشید.

کروز کنترل روفرمانی چیست؟

کنترل رو فرمانی یا کروز کنترل سیستمی پیشرفته برای رانندگی بدون دخالت راننده است. یعنی با استفاده از کروز کنترل سرعت خودرو به صورت خودکار کنترل می‌شود و احتیاجی نیست که راننده دخالتی برای کنترل سرعت انجام دهد.

کروز کنترل هوای ورودی به محفظه سوخت را کنترل می‌کند، بنابراین با این آپشن راننده می‌تواند بدون پدال گاز و با استفاده از چند کلید یا یک کلید سرعت خودرو را تنظیم نماید.

اگر مجبور باشید که ساعت‌های طولانی رانندگی کنید و مسیر شما جاده مستقیم باشد این آپشن خودرو در حقیقت دستیار شما در رانندگی خواهد بود. همین ویژگی در خودروی ساندرو سبب می‌شود که یکی از خودروهای محبوب برای افراد باشد.

اما کروز کنترل تنها یک کلید دارد یا چند کلید؟ اگر خیلی از اجزای کروز کنترل روفرمانی ساندرو آگاهی ندارید ادامه مطلب را مطالعه کنید:

اجزای تشکیل دهنده کروز کنترل

بصورت کلی سیستم کروز کنترل هر خودرو با خودروی دیگر متفاوت است اما در مواردی با یکدیگر اشتراک دارند. اساسی‌ترین و پایه‌ترین قطعات کروز کنترل به شرح زیر است:

ماژول فرمان و کروز کنترل ساندرو

ماژول فرمان در واقع پنلی است که کلیدهای کروز کنترل بر روی آن وجود دارد. این قطعه کاملا در هنگام رانندگی در دسترس راننده قرار دارد. از جمله کلیدهای موجود بر روی این پنل می‌توان به کلید کاهش سرعت، کلید افزایش سرعت، کلید تثبیت سرعت و کلیدهای روشن و خاموش سیستم کروز کنترل اشاره کرد.

شهرآب آپشن به ترتیب نصب هر یک از کلیدهای فرمانی را با خواست راننده انجام می‌دهند:

  • کلید منفی: با این کلید می‌توانید سرعت را کاهش دهید.
  • کلید مثبت: از این کلید برای افزایش سرعت استفاده کنید.
  • کلید تثبیت سرعت: اگر در سرعت بالا باشید و یا اینکه در سرعت پایین باشید می‌توانید با استفاده از این کلید سرعتتان را ثابت کنید. البته استفاده از این کلید زمانی که در سرعت متوسط رو به بالا و در مسیر مستقیم و طولانی هستید توصیه می‌شود.
  • کلید روشن و خاموش: با استفاده از این کلید می‌توانید سیستم کروز را متوقف یا روشن نمایید.
واحد کنترل الکتریکی و کروز کنترل روفرمانی ساندرو

در کروز کنترل روفرمانی ساندرو واحد کنترل الکتریکی یا ECU بعنوان رایانه مرکزی عمل می‌کند و مدیریت و کنترل فرآیند سیستم برعهده آن است. هر دستوری از طرف راننده توسط این رایانه مرکز و واحد الکتریکی دریافت، پردازش و در قالب انجام عملکرد ارسال می‌شود.

نصب کروز کنترل انواع خودرو

عملگر کروز کنترل

  • عملگر زمانی شروع بکار می‌کند که از سوی واحد الکتریکی دستور بگیرد.
  • این بخش از کروز کنترل وظیفه بسته و باز کردن خروجی گاز را برعهده دارد و با توجه به سرعتی که راننده وارد می‌کند به گاز اجازه خروجی می‌دهد.
  • البته دقت داشته باشید که علمگر در کروز کنترل به سه شکل بدون عملگر، الکتریکی و خلا در اتومبیل‌ها وجود دارد.

کروز کنترل ساندرو به چه صورت عمل می‌کند؟

  • کروز کنترل روفرمانی ساندرو در صورتیکه بخواهید در مسیر طولانی و مستقیم رانندگی کنید دستیار شما خواهد بود. برای بهرمندی از این سیستم کافیست میزان سرعت دلخواه را به سیستم بدهید با استفاده از کلیدهای موجود بر روی پنل و تثبیت کردن سرعت.
  • از جمله مزیت‌های استفاده از کروز کنترل این است که در سربالایی‌ها مجبور نیستید از پدال گاز استفاده کنید چراکه شتاب با کروز کنترل قابل تنظیم و کنترل است.
  • یکی از معایب و امتیازات منفی کروز کنترل مرتبط با عدم پشتیبانی سرعت زیر 50 کیلومتر است.

 خرید کروز کنترل روفرمانی ساندرو

دقت کنید که شما درحین رانندگی تنها با پنلی که حاوی کلیدهای کنترلی است در ارتباط خواهید بود. ممکن است کروز کنترل خودروی شما در جایگیری کلیدها با دیگر کروز کنترل‌های انواع خودروها متفاوت باشد بنابراین نسبت به آموزش و یادگیری صحیح استفاده از کروز کنترل خودروی خود جدیت بخرج دهید.

شهرآب آپشن بر روی هر خودرویی کروز کنترل نصب می‌کند.

Related Posts

۱۵ thoughts on “کروز کنترل ساندرو

  1. افشین حجازی گفت:

    ۴ ماه استفاده میکنم و خیلی راحت بدون کوچکترین گیری

  2. سعید اتو گفت:

    کارآیی خوبه و شکل و ظاهر هم خوبه …..

  3. پرویز جلالی گفت:

    هیچی از یک کروز فابریک کارخونه ای کم نداره.هرکی نداره و نیاز داره به کروز حتما خرید کنه و استفاده کنه و حالشو ببره

  4. فریدون گفت:

    خوبه اما یکم فرمون رو سفت میکنه

  5. فرشید فرحی گفت:

    بی نهایت خوش دست وزیبا خصوصا در شب با روشن شدن چراغ ها

  6. حسینی گفت:

    ای ول

  7. پدرام گفت:

    من روی ساندرو کروز کنترل نصب کردم فرمونش سفت نشد اصلا

  8. Dillani گفت:

    ساندرو ماشین خوبیه با نصب کروز کنترل هم باحال میشه

  9. Dillani گفت:

    ساندرو با کروز کنترل یک ماشین عالی میشه

  10. یزدانی گفت:

    من ساندرو دارم براش کروز کنترل نصب کردم توپ شده

  11. علی گفت:

    قشنگ شده

  12. Kevin گفت:

    دمتون گرم بابا

  13. علی گفت:

    عالی میشه کروز کنترل ساندرو

  14. حسام امینی گفت:

    کروز کنترل واقعا لازمه توی رانندگی تهران

  15. نظر اورجینال گفت:

    احساس میکنم همه نظرات رو یک نفر نوشته !!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.