مقالات

کیلس استارتر توسان

کیلس استارت توسان

در این مقاله می‌خواهیم در مورد کیلس استارت ، مخصوصا کیلس استارتر توسان صحبت کنیم. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی تغییرات زیادی در زندگی انسان بوجود آمده که یکی از بزرگترین این تحولات در صنعت خودرو سازی می باشد. از قدرتمندترین کشور های تولید کننده خودرو می توان به کشور کره ی جنوبی اشاره کرد که کارخانه های معروفی نظیر هوندا ، هیوندایی و….. نام برد.

با پیشرفت تکنولوژی شرکت هیوندایی جهت رفاه و خدمات رسانی ارزنده تر به مشتریانشان تغییرات چشمگیری را در صنعت خودروسازی بوجود آورده اند که می توان به کیلس استارتر اشاره کرد که به عبارتی سوییچ هوشمند نیز می توان از آن یاد کرد، در ادامه در رابطه با تاریچه و نحوه عملکرد این وسیله صحبت خواهیم کرد.

  کیلس استارتر توسان چیست؟

(key less start)

با یک کارت یا سوییچی مغناطیسی می توان خودرو را روشن، درب ها را باز و بسته کرد. این ویژگی نه تنها باعث راحتی و زیبایی خودرو می‌شود. بلکه از نظر امنیت و سیستم قفل مرکزی نیز دارای رتبه بهتری می باشد.کیلس استارتر در خودرو ها بخصوص خودرو های هیوندایی توسان به دو مدل قابل نصب می باشد.

الف: اتومبیل بصورت فابریک این سیستم را دارد که یعنی ایموبلایزر ریموت در ecu تعریف شده است.

ب: در صورتی که اتومبیل بصورت فابریک این سیستم را نداشته باشد و اقدام به نصب دکمه آن کنید طرز کار آن بسیار مشابه سیستم فابریک می‌باشد.

نصب کیلس توسان

 نحوه کار کردن کیلس استارتر توسان چگونه است؟

 ورود بدون کلید به وسیله نقلیه معمولاً با ارسال سیگنال فرکانس رادیویی از یک فرستنده از راه دور به یک ماژول / گیرنده کنترل در خودرو حاصل می‌شود. این سیگنال فرکانس رادیویی یا به اختصار RF به صورت یک جریان داده رمزگذاری شده مستقیم به ماشین ارسال می‌شود.

همچنین نوع دیگری از ورود بدون کلید وجود دارد که به شما امکان می دهد بدون حتی فشار دادن یک دکمه ، فقط در کنار آن راه بروید به وسیله نقلیه خود دسترسی پیدا کرده و آن را روشن نمایید (برای مثال با تشخیص صدا یا تصویر این قابلیت فعال می‌گردد) .

کیلس استارت توسان

مزایا و معایب استفاده از کیلس استارتر چیست؟

   مزایا

  • هنگام قفل کردن، بازکردن قفل و راه اندازی اتومبیل ، کلید هوشمند می تواند در جیب یا کیف پول راننده باقی بماند زیرا سنسورهای موجود در ماشین مستقیماً با ریموت (کارتی که بجای سوییچ از آن استفاده می‌شود) ارتباط برقرار می‌کنند.
  • این فناوری امکان راحتی از راه دور برای دارندگان اتومبیل را فراهم می‌کند، که می‌تواند یک روش عالی برای گرم کردن ماشین در حالی که هنوز قفل و پارک شده در یک مسیر است.
  • این فناوری تشخیص می‌دهد که کلید درون اتومبیل باشدکه قفل کردن کلیدهای داخل ماشین را تقریباً غیرممکن می‌کند.

  معایب

  • در مقایسه با سوییچ‌های سنتی تهیه سوییچ‌های هوشمند در صورت گم شدن بسیار هزینه بر می‌باشد.
  • برخی از رانندگان به طور صحیح در مورد نحوه خاموش کردن وسایل نقلیه که با دکمه کار می‌کند، آموزش صحیحی نگرفته‌اند و این باعث می‌شود افراد قبل از خارج شدن از ماشین ، خاموش کردن آنها را فراموش کنند و ماشین را روشن بگذارند یا آنها را در حالت”پارک” قرار دهند.
  • اگر باتری ریموت تمام شود راننده با مشکل بزرگی روبرو می‌شود، که باید سیستم هوشمند را فراموش کرده و از سوییچ سنتی که دارد استفاده کند و نیز باید محفظه ای که توسط کارخانه برای سوییچ سنتی است و پنهان شده را پیدا کرده و خودرو خود را روشن کند، در غیر این صورت باید با تعمییرکار خودرو تماس گرفته و منتظر حضور کمک باشد.

 

  آیا امکان تعبیه امکانات کیلس بر روی توسان بعد از خریداری وجود دارد؟

 همانطور که گفته شد بلی، این امکان وجود دارد با خرید کیت های مربوطه و نصب کردن آن بر روی خودرو یک ماشین کاملا سنتی را به یک خودرو تماما هوشمند از نظر استارت و استفاده از قابلیت ها کیلس بهره مند شد، اما همانطور که گفته شد برای بهره مندی از این قابلیت ها باید هزینه بالایی کنیم.برای نصب این قابلیت برروی خودرو مراکز نصب معتبری وجود دارد که می توان با مراجعه وسفارش کیلس مربوطه را خریداری کرده و بر روی ماشین نصب گردد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.